پنل Layers

پنل Layers

تاریخ : شنبه 29 شهریور 1399 زمان : 12:26 | بازدید : 56
نویسنده : pishro | نظرات (0)

 

 

 

نکته سوم من برای ایمن نگه داشتن تصاویر شما این است که همه ویرایش های خود را در یک لایه جداگانه انجام دهید. اکنون برای بهره مندی از این نکته و نکته بعدی که بررسی خواهیم کرد ، مطمئن شوید که مرحله قبل را انجام داده اید و پرونده خود را به عنوان یک سند فتوشاپ ذخیره کرده اید.

 

در پنل Layers ، تصویر خود را در لایه Background می بینیم که در حال حاضر تنها لایه سند است:

 

پنل لایه های فتوشاپ که تصویر موجود در لایه پس زمینه را نشان می دهد

تصویر در لایه پس زمینه باز می شود.

اگر شروع به ایجاد تغییراتی در این لایه کنیم ، تصویر اصلی را از دست خواهیم داد. بنابراین یک روش بهتر برای کار این است که ویرایش های خود را در یک لایه جداگانه انجام دهید. به این ترتیب ، هر کاری که در لایه جداگانه انجام دهیم ، همیشه تصویر اصلی را در لایه پس زمینه خواهیم داشت تا به آن برگردیم.

 

نحوه کپی کردن یک لایه

برای تهیه کپی از لایه Background ، به منوی Layer بروید ، New را انتخاب کنید و سپس Layer via Copy را انتخاب کنید. یا می توانید میانبر صفحه کلید Ctrl + J (Win) / Command + J (Mac) را فشار دهید:

 

انتخاب لایه جدید از طریق دستور Copy در فتوشاپ

رفتن به Layer> New> Layer via Copy.

یک کپی بالای نسخه اصلی ظاهر می شود:

 

پانل لایه های فتوشاپ که کپی لایه پس زمینه را نشان می دهد

پانل لایه ها هر دو لایه را نشان می دهد.

به طور پیش فرض ، Photoshop به لایه های جدید نام عمومی می دهد ، مانند "لایه 1". از آنجا که می خواهم تصویر خود را دوباره به سیاه و سفید تبدیل کنم ، روی نام "لایه 1" دوبار کلیک می کنم و نام آن را "سیاه و سفید" می گذارم. سپس Enter (Win) / Return (Mac) را فشار می دهم تا آن را بپذیرم:

 

تغییر نام لایه در فتوشاپ

تغییر نام لایه.

اعمال تنظیم تصویر سیاه و سفید

دوباره به نکته شماره 1 با استفاده از دستور Desaturate فتوشاپ رنگ را از تصویر حذف کردم. اما یک روش بسیار بهتر برای تبدیل تصویر به سیاه و سفید استفاده از تنظیم تصویر سیاه و سفید است. برای انتخاب آن ، به منوی Image بروید ، تنظیمات را انتخاب کنید و سپس سیاه و سفید را انتخاب کنید:

 

انتخاب تنظیم تصویر سیاه و سفید در فتوشاپ

رفتن به Image> Adjustments> Black & White.

کادر گفتگوی سیاه و سفید شامل اسلایدرهای مختلفی است که می توانید آنها را بکشید تا روشنایی قسمتهای مختلف تصویر را بر اساس رنگ اصلی آنها تنظیم کنید. من در آموزش تبدیل عکس ها به سیاه و سفید این اسلایدرها را با جزئیات توضیح می دهم. برای اهداف ما ، فقط روی دکمه خودکار کلیک می کنم تا به فتوشاپ چیزی ارائه شود و سپس روی OK کلیک می کنم تا پنجره گفتگو بسته شود:

 

با کلیک بر روی دکمه خودکار برای تنظیم سیاه و سفید در فتوشاپ

برای تنظیم سیاه و سفید روی دکمه خودکار کلیک کنید.

و اکنون ، به نظر می رسد که ما تصویر را به سیاه و سفید تبدیل کرده ایم:

 

نتیجه پس از اعمال تنظیم تصویر سیاه و سفید در فتوشاپ

نتیجه پس از اعمال تنظیم تصویر سیاه و سفید.

جدا نگه داشتن ویرایشها از نسخه اصلی

اما اگر دوباره به صفحه لایه ها نگاه کنیم ، می بینیم آنچه که واقعاً انجام داده ایم ، فقط آن یک لایه را به سیاه و سفید تبدیل کرده است. تصویر اصلی در لایه پس زمینه هنوز رنگی است:

 

فقط لایه بالایی به سیاه و سفید تبدیل شد

فقط لایه بالایی به سیاه و سفید تبدیل شد.

اگر لایه "سیاه و سفید" را با کلیک کردن روی نماد قابل مشاهده بودن آن خاموش کنم:

 

با کلیک بر روی نماد قابلیت مشاهده برای لایه "سیاه و سفید" در فتوشاپ

خاموش کردن لایه "سیاه و سفید".

ما تصویر اصلی رنگ را مشاهده می کنیم:

 

نتیجه پس از خاموش کردن لایه "سیاه و سفید" در فتوشاپ

خاموش کردن لایه "سیاه و سفید" تصویر اصلی را بازیابی می کند.

و اگر با کلیک مجدد روی نماد قابل مشاهده بودن آن ، لایه "سیاه و سفید" را دوباره روشن کنم:

 

روشن کردن لایه "سیاه و سفید" در فتوشاپ

دوباره روشن کردن لایه "سیاه و سفید".

سپس ما به تصویر سیاه و سفید بازگشتیم:

 

نتیجه پس از اعمال تنظیم تصویر سیاه و سفید در فتوشاپ

تصویر سیاه و سفید برمی گردد.

نکته قابل توجه در مورد اسناد فتوشاپ این است که لایه های ما همراه آنها ذخیره می شوند. این بدان معنی است که ما می توانیم سند را دوباره باز کنیم و در هر زمان بین نسخه های مختلف تصویر خود جابجا شویم.

 

ذخیره و بستن سند

من با رفتن به منوی File و انتخاب گزینه Save (ذخیره کردن) سند خود را ذخیره می کنم.

 

انتخاب دستور Save در فتوشاپ

رفتن به File> Save.

اگر فتوشاپ س asksال کرد که آیا می خواهید سازگاری فایل را با سایر برنامه ها یا با نسخه های قبلی فتوشاپ به حداکثر برسانید ، فقط روی تأیید کلیک کنید:

 

گفتگوی حداکثر سازگاری در فتوشاپ

برای بستن کادر گفتگوی حداکثر سازگاری ، روی تأیید کلیک کنید.

و سپس با بازگشت به منوی File و انتخاب Close سند را می بندم:

 

انتخاب دستور Close در فتوشاپ

به File> Close بروید.

این دوباره ما را به صفحه اصلی بازمی گرداند ، جایی که می بینیم من اکنون تصویر اصلی JPEG (مرکز) ، نسخه سیاه و سفید JPEG تصویر (سمت راست) و فایل جدید PSD Photoshop (سمت چپ) را دارم. توجه داشته باشید که تصویر کوچک سند فتوشاپ نسخه سیاه و سفید تصویر را نشان می دهد. اما این فقط به این دلیل است که ما پرونده را با روشن شدن لایه "سیاه و سفید" ذخیره کردیم. ما در واقع هیچ تغییر دائمی ایجاد نکرده ایم.

 

من با کلیک روی تصویر کوچک سند Photoshop را دوباره باز می کنم:

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش